Valentijnsdag, Hunua Falls met Claire en Ross - Reisverslag uit Orere Point, Nieuw Zeeland van Peter en Mieke Smeenk - WaarBenJij.nu Valentijnsdag, Hunua Falls met Claire en Ross - Reisverslag uit Orere Point, Nieuw Zeeland van Peter en Mieke Smeenk - WaarBenJij.nu

Valentijnsdag, Hunua Falls met Claire en Ross

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Mieke

19 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Orere Point

Zondag 14 februari 2016, Valentijnsdag!
Ga er om half 7 uit, ik moet toch wat regelen voor Valentijnsdag! Eerst de elektra even regelen. In de laundry zie ik een stopcontact dus mijn doos met 4 komt weer goed van pas. Het fototoestel, mijn mobiel, mijn Ipad en de NZ telefoon opladen maar. De was ophangen nog geen zon, wat bewolkt, maar met een zuchie wind, prima weer. Daarna ga ik op zoek naar iets voor Valentijnsdag. Blijkt er een kleine supermarkt op de hoek boven te zijn, alleen ff een half uur wachten. Een Valentijnskaart, kauwgum...was op, een lekkere reep en handige sla/ barbeknoei blikken grijpers. Deze had Mieke bij Claire gezien en wilde ze hebben, nog licht bovendien. Tijdens het ontbijt komen alle verhalen binnen van Astrid haar supriseparty...helemaal gelukt en super gezellig. Daarna ook een Valentijnspakje van de kids voor mij open maken en Mieke haar kado's. Vanmiddag hebben wij om 15:00 uur afgesproken bij de Hunua Falls met Claire en Ross die dit weekend in de buurt van Auckland logeren. In de middle of nowhere rijden wij een parkeerplaats op die helemaal stampes vol staat met auto's. Mensen af en aan met kleden, opblaasboten en chiny bins enz. naar de waterval. Precies om 15:00 uur rijdt de rode auto van Ross en Claire de parkeerplaats op...wat een timing! Heel leuk om elkaar nog even te zien. Wij lopen de korte en de lange route en komen uit bij de waterval. Daar zit iedereen op het grote grasveld er omheen of ligt in het water met zijn bootje te dobberen. In de avond sluiten ze alles hier af omdat er inmiddels al 6 doden zijn gevallen bij deze waterval waar je via de rotsen omhoog kan klimmen en er dan vanaf kan duiken. En dat blijkt dus wel eens fout te gaan. Ross heeft allen maar oog voor alle bomen en vertelt ons gelijk de namen en of ze native zijn of niet. Daarna leiden wij Claire en Ross naar het restaurant op de corner in Clevedon waar wij vanmorgen ook al een bakkie hebben gehaald. Na de snacks en een ginger bier moeten wij helaas echt afscheid nemen van 2 hele aardige mensen waar wij inmiddels zeker wel een klik mee hebben. Wanneer zullen wij ze weer zien in Holland of in NZ.