Dwars door Auckland naar Orewa Beach - Reisverslag uit Whangaparaoa, Nieuw Zeeland van Peter en Mieke Smeenk - WaarBenJij.nu Dwars door Auckland naar Orewa Beach - Reisverslag uit Whangaparaoa, Nieuw Zeeland van Peter en Mieke Smeenk - WaarBenJij.nu

Dwars door Auckland naar Orewa Beach

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Mieke

19 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Whangaparaoa

Maandag 15 februari 2016.
Vannacht beter geslapen dan gisteren. Om 1 uur een pitstop en 1x wakker door een mug. Onder het laken wordt het toch wel warm dus om 6 uur ga ik er uit. Ff wassen en schrijven met mijn waka waka op de picknicktafel met lange broek, sweater en capu op tegen de muggen. Vandaag verder naar boven het laatste deel van onze reis met nog enkel hoogtepunten in het verschiet. Ik sorteer alvast wat folders uit daar hebben wij er inmiddels zoveel van, wij lijken zelf wel een rijdende I-site. Er komt een "hurriekeen" aan hebben wij gehoord dus op de volgende Top 10 hebben wij alvast een cabin gereserveerd. Tot nu toe op het Zuider eiland nog maar 5 buien gehad en op het Noorder eiland komen wij nu niet verder dan 3. Percies 100 km geeft de tom tom aan dus Mieke heeft een alternatieve route bedacht. Wij maken een omtrekkende beweging, wij hebben toch alle tijd. Via Clevedon waar wij de historische kerk net gemist hebben komen wij uit bij Tamaki Strait, in Mareatai een gezellige koffietent. Koffie een stuk warm gebak en wij horen dat er gisteren voor de kust van Christchurch weer een earthquick geweest is van 5,7 op de fruitschaal van Richter. Ze zijn weer flink geschrokken, maar geen doden. Alle tunnels, wegen en het hele leidingnet moet nu eerst gecontroleerd worden voor dat alles weer opgang kan en kan worden vrijgegeven. Toch meer dan 5 jaar geleden dat ze de laatste beving daar gevoeld hebben. Wij hebben hier ook weer ff wifi dus ik krijg 156 familie berichten binnen. Ik lag er even 3 dagen uit! Wij stappen in en rijden langzaam de drukte in. Wel tol geen tol wij kwamen er niet uit op de kaart. En als wij dan betaald hebben slaan wij net voor de tolweg af...Dat viel reuze mee door de drukste stad van NZ rijden. Geven ze allemaal goed aan. Alleen dat ene stoplicht dat om de auto op rood sprong had ik ff gemist, mij co pilot niet! Om half 3 rijden wij de Top 10 camping van Orewa op. Huisje 9 met de rug naar de weg en 100 meter voor ons de zee, wat wil een mens nog meer. Alles uit de auto in het huisje en ik lig alweer in de Whangaparaoa Bay, heerlijk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Whangaparaoa

Peter en Mieke

Actief sinds 07 Okt. 2015
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 20899

Voorgaande reizen:

06 December 2015 - 27 Februari 2016

Onze eerste lange reis

06 Oktober 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

07 Oktober 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: