Op naar Adrian en Caroline - Reisverslag uit Opuatia, Nieuw Zeeland van Peter en Mieke Smeenk - WaarBenJij.nu Op naar Adrian en Caroline - Reisverslag uit Opuatia, Nieuw Zeeland van Peter en Mieke Smeenk - WaarBenJij.nu

Op naar Adrian en Caroline

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Mieke

26 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Opuatia

Donderdag 25 februari 2016.
Om 7 uur word ik van een penetrante lucht wakker...
Voor het ontbijt loop ik nog even de auto na en wat vind ik daar...de stop van het luchtbed! Na het ontbijt maak ik broodjes met ei, ham en kaas voor onderweg klaar. Om 10 uur zit alles in de auto maar die laten wij staan. Zwemspullen mee en eerst nog even 2,5 uur zwemmen en zonnen op het strand aan de rand van de camping. De weg naar Adrian en Caroline is hoofdzakelijk de "1" en dat rijdt perfect. Voor de brug zien wij voor het eerst de skyline van Auckland ziet er goed uit maar wij saan dit even over. Het was even app'n met Claire en navragen bij de plaatselijke bromsnor en het hotel maar om kwart over 3 rijden wij het erf op en verwelkomt Adrian ons strompelend omdat hij 2 weken geleden een nieuwe knie heeft gehad. Wat een grote boerderij met een aparte vleugel voor mensen die hier komen logeren. En wat een giga terrein wij rijden wat later met de Quad het hele terrein over, op het uiterste punt is het 400 meter van de boerderij. Wat een beesten ook, 10 koeien, 2 pinken, 1 giga varken, 4 geiten, 1 schaap, 1 hond, 5 katten, 4 kippen, 3 paarden en 2 kalkoenen. De grote kaart waar wij de hele route ophebben gezet met alles erbij gaat open en met een kop thee vertellen wij ons verhaal. Caroline komt ook thuis. Omdat wij elkaar op de Hiltermanen reunie hebben gezien is het weerzien weer heel leuk. Caroline stapt op de quad en gaat de beesten voeren, die al gezien hebben dat ze thuis is en staan te kijken bij het hek. Ook op de moestuin is Adrian ape trots, die zelf 2 dagen in de week bij de buurman werkt die huizen verbouwd. Om half 8 gaan wij aan tafel en het meeste daarvan komt uit eigen huis en tuin: kalkoengehaktballen, rollade, wortels en gebakken aardappelen, tomaten, komkommr heerlijk. En als toetje een eigen gemaakte Pavlova taart, ook weer met eigen eieren, aardbeien en zwarte bessen uit eigen huis! Wat worden wij verwend. Wij praten nog wat na over de Maori's en het vluchtelingen probleem en dat NZ er nog maar 70 heeft opgevangen. Maar wij kunnen het vluchtelingenprobleem vanavond met z'n 4e niet oplossen. Claire belt natuurlijk nog even en wenst ons een goede terugreis morgen. Om half 11 showeren en wij moeten nog wat uit de koffer halen want wij zijn iets te zwaar. Onze laatste nacht in NZ.