De 2 gezusters, nachtexcursie kiwi's spotten. - Reisverslag uit Kaihu, Nieuw Zeeland van Peter en Mieke Smeenk - WaarBenJij.nu De 2 gezusters, nachtexcursie kiwi's spotten. - Reisverslag uit Kaihu, Nieuw Zeeland van Peter en Mieke Smeenk - WaarBenJij.nu

De 2 gezusters, nachtexcursie kiwi's spotten.

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Mieke

26 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Kaihu

Dinsdag 23 februari 2016.
De voospellingen dat het onze laatste dagen slecht zou worden door de hurrican Winston zijn helemaal bijgesteld. Na het ochtend ritueel loopt de camping leeg en wij houden het niet uit op het terras en drinken de koffie aan de rivier. Wij hebben de grootste lol met filmpjes die wij maken voor Finn van Piwi in de speeltuin. Op de Kauri Coast Top 10 camping waar wij nu 2 nachten zijn organiseren ze nachtelijke excursies om Kiwi's te spotten. Gisteravond ben ik mee geweest en vanavond gaat Mieke mee. Allebei spotten wij 1 kiwi ondanks dat het volle maan is en een kiwi een nachtdier is die maar 15 procent zicht heeft. Bij Mieke donderen er nog 2 mensen van de vlonder af, ook best spannend als je daar in het donker achter de gids aan loopt met een grote schijnwerper die rood licht schijnt. Overdag gaan wij dezelfde tocht ook nog doen en dan zien de Kauri bomen van 600,800 en zelfs 1200 jaar oud er heel anders uit. Ook wel veel in slechte staat, schors er af en zo. En daarzien wij ook de 3 grote Kauri's bij elkaar de 3 gezusters! Daarna naar de Taharoa Lakes, wat een giga meer daar moet in even in. In mijn onderbroek en daarna op het zandstrand opdrogen. Op de camping zijn zelfs de wastafels van Swamp Kauri gemaakt. Dat is de Kauri boom die ze in de grond vinden en daadoor een hele mooie tekening hebben als je er plakken van zaagt.