Shanty Town, Pancake Rocks, Westport - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van Peter en Mieke Smeenk - WaarBenJij.nu Shanty Town, Pancake Rocks, Westport - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van Peter en Mieke Smeenk - WaarBenJij.nu

Shanty Town, Pancake Rocks, Westport

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Mieke

14 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Westport

Zaterdag 9-1-2016.
Die Bep Brul en Mevr. De Haas blijft mij nog lang achtervolgen, of was het die oude oma lucht. Maar voor wij het door hebben zijn wij op weg naar Westport voor 2 nachten. Shanty Town, een nagebouwd openlucht dorp net als in Arnhem? Bij de kassa maakt de Maori dame ons al gek.. " snel want de trein vertrekt over 5 minuten"... Voor dat wij het door hebben zitten wij als echte toeristen in een wagonnetje die zwart staat van de roet door de oude stoomloko over een spoorrails van nog geen 500 m.. Maar ja alles moet je hebben meegemaakt in NZ en deze Town stond ook op 't lijstje. Na de Jail en alle andere oude mijnwerkersdorp huizen rijden wij naar de Pancake Rocks. Een drukke toeristische plek maar zeker de moeite waard. Ook hier hebben wij al 1,5 jaar naar uitgekeken. Het lijken echt allemaal opgestapelde pancake's die rotsenpartij. En ze hebben er een schitterende route door aangelegd zodat je het opspattende zeewater er onder en langs ziet. En hier hoort natuurlijk een pannekoek met stroop, banaan, spek en jam bij, vindt Mieke. Westport ooit ontstaan omdat de rivier de Buller hier in de zee uit mondt. Huisje 17 is zo groot onze kinderen met zonder aanhang en Finn kunnen blijven slapen de komende 2 nachten. 4 x 3,5 m een schuifdeur en dus nog 5 slaapplekken, de walking closed dus, heeft Mieke nog nooit gehad maar in NZ vindt je het zelfs op de Top 10 camping. Na 3 kwartier hou ik het niet en duik in de Tasman Zee, heerlijk. Na het eten Westport onveilig maken, het is tenslotte zaterdagavond..zit er niet in teveel nieuwe indrukken na een ginger biertje plat. Toch voor het eerst in NZ mijn kop verbrandt, stom..trust