Via South Head naar Mataia Homestead - Reisverslag uit Glorit, Nieuw Zeeland van Peter en Mieke Smeenk - WaarBenJij.nu Via South Head naar Mataia Homestead - Reisverslag uit Glorit, Nieuw Zeeland van Peter en Mieke Smeenk - WaarBenJij.nu

Via South Head naar Mataia Homestead

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Mieke

20 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Glorit

Woensdag 17 februari 2016.
Weer een inpakken en weg wezen dag. De bevestiging voor de komende 8 nachten hebben wij nu rond. Ontbijten en inruimen, plek genoeg in die Xtrail dus niet proppen. Maar 108 km naar Mataia Homestead wat ik eind oktober al had gereserveerd omdat dit 5 minuten van Gibbs Farm ligt. Bij de receptie hebben wij nog een boekje gevonden van allerlei tracks in Rodney, zo heet dit gebied blijkbaar. Aan de andere kant is South Head en daar staan 3 tracks. Wij willen een mooi klein weggetje nemen maar helaas ook hier zijn ze met de weg bezig. Goed dat mijn co pilot oplet anders was ik zo de kuil ingereden!
Miep miep verzint zo een nieuwe route. Ik ben elke dag weer blij met de slipcursus die wij met het hele gezin hebben gevolgd. Met al die bochten hier zou mijn nek en schouder al vast hebben gezeten. Nu denk ik elke keer kwart voor 3 sturen en daardoor zit ik meer ontspannen te sturen. Het was droog toen wij weg reden maar hoe dichter wij bij Shelly beach komen hoe harder het gaat regenen. Dan maar door naar het uiterste puntje van dit schiereiland, Penninsula. Het asfalt gaat over op gravel en 10 km verder houdt de weg op. Inmiddels droog dus hup in de wandelschoenen en steil naar beneden naar het strand. Op het strand kunnen wij door de rotsen niet verder, wij maken een omtrekkende beweging en een uur later staan wij hijgend boven bij de auto. Net op tijd want ze trekken de schuif weer open. Omhoog nu verder de "16" op. Opeens zie ik een kunstwerk van Gibbs Farm boven een heuvel uitsteken....wij zijn er bijna.
Wij rijden het erf op van Mataia Homestead. Wat een giga erf met bloemen tuinen, fruitbomen, groente tuinen, kippen een behoorlijk uitgestrekt gebied om het giga huis. Met 5 slaapkamers boven en 1 beneden dus je kan er met 13 man slapen. Een bad en shower met wc boven, nog 2 wc's beneden. Een bijkeuken met wasmachine en een kast vol etens waren die wij kunnen gebruiken en gratis eieren. Een grote woonkamer met moderne keuken, eetzaal, tv zaal, piano en geschiedeniszaal en dit hele gebeuren mogen wij gebruiken en verder is er niemand. Ik zet gelijk de muziek ff hard in het huis ongelofelijk wat groot. Dit hele gebied is ooit door een Schotse familie gekocht eind 1800 van de Maori's. De hele geschiedenis kan je terug lezen en zien in allemaal foto boeken. Van vader op zoon is het gegaan en Jenny beheert het nu nadat ze het hele huis op en top hebben gerenoveerd. De sleutel zit in de deur en het briefje met voor Mieke en Peter erop ligt klaar. Wij voelen ons gelijk heel welkom. Mieke maakt een reportage voor de kids anders geloof je het niet. Alles uit de tuin mogen wij plukken en eten. Een gouden stek. Wij blijven ons verbazen en als ik ook nog een boek van Alan Gibbs vind is mijn dag helemaal goed. Broodje ei vanavond met ham en vers eitje en Mieke heeft een super toetje gemaakt van eigen fruit uit de tuin wat ze even gekookt heeft. Vers fruit erop, bakkie koffie erbij heerlijk. Het Kiwi kijken vanavond slaan wij over want buiten gaat de regen en de wind flink tekeer. Wij slapen vanavond in slaapkamer 3 boven en als wij gewend zijn aan alle nieuwe geluiden vallen wij om half 12 in een diepe slaap.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Glorit

Peter en Mieke

Actief sinds 07 Okt. 2015
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 20870

Voorgaande reizen:

06 December 2015 - 27 Februari 2016

Onze eerste lange reis

06 Oktober 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

07 Oktober 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: