Waikoura Bay t meest noordelijkste voor ons in NZ - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Peter en Mieke Smeenk - WaarBenJij.nu Waikoura Bay t meest noordelijkste voor ons in NZ - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Peter en Mieke Smeenk - WaarBenJij.nu

Waikoura Bay t meest noordelijkste voor ons in NZ

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Mieke

26 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Paihia

Zondag 21 februari 2016.
In de ochtend zoek ik alvast wat bonnetjes uit en al het overbodige gaat weg. Daarna wandel, zwemkleding en water in de auto op naar de ferry. Volgens de 2 reisboeken moet er in Kerikeri wel wat te doen zijn. Liek en Kees hebben daar boven hun laatste dagen doorgebracht vorig jaar. 24 auto's passen er op de ferry en 12,50 NZD en 10 minuten later rijden wij er aan de overkant weer af.Via Piahia wat er gezellig uitziet....misschien iets om vanavond te eten! Door naar Kerikeri. in Kerikeri hebben ze een Maori vissersdorp na gebouwd in een heel park met ook het oudste stenen gebouw en het oudste houten gebouw. Bij het houten huis moet je zelfs je schoenen uit als je naar binnen wil. Na de wandeling door het dorp met nederlandse vertaling, ploffen wij neer onder een boom bij de rivier. Het is bloedheet dus alle andere watervallen geloven wij wel. Op naar Waikouri Bay. Mooi zandstrand, heerlijk water, groot parkeerterrein en factor 50, dat is genoeg. Meer is er ook niet alleen nog een camping. Tegen 6e zitten wij op een terras aan de haven van Paihia aan een super burger. Met de verrekijker kunnen wij aan de overkant op de heuvel onze camping zien liggen. Mijn fucked list begint al korter te worden.