Orere Point top 10 camping, Butterfly garden - Reisverslag uit Orere Point, Nieuw Zeeland van Peter en Mieke Smeenk - WaarBenJij.nu Orere Point top 10 camping, Butterfly garden - Reisverslag uit Orere Point, Nieuw Zeeland van Peter en Mieke Smeenk - WaarBenJij.nu

Orere Point top 10 camping, Butterfly garden

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Mieke

16 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Orere Point

Zaterdag 13 februari 2016.
Dat had ik niet moeten doen dat 2e glaasje cider gisteravond. Pas de 2e keer op onze reis dat ik de paracetamol voorraad aanspreek. Wat bewolkt maar niet koud. Ik ga onze grote kaart bijwerken. Vandaag weer een residag. De tent afbreken weer eens wat anders dan alleen alles in de auto gooien. Eerst ontbijten, daarna alle spullen uit de tent en in de auto. De luchtbedpluggen nu zo opruimen dat wij ze niet kwijt raken. Onderweg zien wij nog een winkel met campingspullen maar zaterdagmiddag na 12 uur is het stil in alle dorpen. Wij leggen de binnen en buiten tent los op onze spullen. Op naar Orere Point de volgende Top 10 camping, zo'n 3 kwartier rechts onder Auckland. Om half 11 rijden wij de camping af. En op de radio weer alleen maar oude platen uit de jaren 60 en 70. Zijn die Kiwi's toch een beetje in blijven hangen! Zo weer een dubbele Tarzan bocht en 5 x de Hunzerug. Wat is Coromandel toch een mooi schiereiland.
Via Thames iets naar boven naar de Butterfly en Orchid garden. Meer dan 400 vlinders van 15 tot 25 soorten in een subtropische broeierige grote ruimte met planten en waterstroompje. De vlinder leeft maar 2 weken dus de tuin levert ongeveer 1000 vlinders per maand. Na een half uur moet ik eruit...mij te warm. Nog 2 keer probeer ik het maar als ook een bus chinezen in de kas worden losgelaten, haak ik af. Daarna nog een broodje scoren en om de Firth of Thames rijden wij weer naar boven. Wij zien Coromandel aan de andere kant van de bay liggen. Kwart over 4 als wij de Top 10 oprijden. Een hele andere populariteit dan de vorige Top 10. Oude dames runnen de toko en veel vaste plekken. Ook geen cabin vrij dus wij gaan weer onze tent te voorschijn halen. Als alles staat en is ingeruimd gaan wij in de rivier de Orere zwemmen. Achter de camping hebben ze een diep gat gemaakt waar wij heerlijk in ploempen. De wifi loopt niet zo lekker hier. Rustig in de keuken vanavond en Mieke heeft nog een wasje gedraaid. Kijken hoever ik kom met 5 minuten showeren... Alleen mijn gezicht geschoren. Morgen met een muntje de rest van mijn hoofd. Wij maken het niet laat om 22:00 uur kruipen wij in de tent.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Orere Point

Peter en Mieke

Actief sinds 07 Okt. 2015
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 20818

Voorgaande reizen:

06 December 2015 - 27 Februari 2016

Onze eerste lange reis

06 Oktober 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

07 Oktober 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: