Lang weekend in Whanarua Bay - Reisverslag uit Te Kaha, Nieuw Zeeland van Peter en Mieke Smeenk - WaarBenJij.nu Lang weekend in Whanarua Bay - Reisverslag uit Te Kaha, Nieuw Zeeland van Peter en Mieke Smeenk - WaarBenJij.nu

Lang weekend in Whanarua Bay

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Mieke

08 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Te Kaha

Vrijdag 5 februari 2016.
Aanstaande maandag is het een nationale feestdag op 6 februari 1840 hebben de Engelsen een overeenkomst gesloten met de Maori's. Vanaf die tijd was er geen oorlog meer op NZ. Na het ontbijt belt Mieke nog even met Joeke en wij gaan de stad in. Ze hebben een mooi museum in Whakatane daar gaan wij met z'n 3e naar toe en Claire gaat na een kwartier naar de fysio. Maar Claire is een beetje in de bonen.. Een uur te vroeg. Wij winkelen nog wat in het gezellige centrum van Whakatane en nemen een bakkie als Claire voor de 2e keer naar de Fysio gaat. Als wij terug zijn pakken wij alles in voor het lange weekend in Te Kaha. Eten genoeg voor wel 3 weken! Als de man van de kabel langs komt ben ik op eens mijn waarbenjij.nu verhaal van afgelopen maandag kwijt..ships. Claire haalt nog meer komkommers en tomaten uit de tuin en dan in de auto om half 3, naar ons vakantiehuis. Na weer een schitterende tocht van 1,5 uur langs de kust en door de groene heuvels komen wij aan bij ons vakantiehuis. Grote woonkamer en keuken, 2 slaapkamers, veranda, douche, toilet en een echte bananen boom in de achtertuin. Met Kerst zijn Claire en Ross hier ook in de buurt geweest. Wij lopen een rondje naar het strand en gaan aan de ginger bier, cider en toastjes. Wij gaan Claire Yatzee leren en om 21:00 uur komt opeens Ross binnen vallen. Meer dan 500 km gereden vandaag na zijn werk en de boot opgehaald thuis. Wij kletsen wat af over de verschillen van Holland en NZ. En na het lootjes trekken wie het eerst mag showeren gaan wij om de beurt naar bed.