Wandelen in Te Mawhai en zwemmen in de zee. - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Peter en Mieke Smeenk - WaarBenJij.nu Wandelen in Te Mawhai en zwemmen in de zee. - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Peter en Mieke Smeenk - WaarBenJij.nu

Wandelen in Te Mawhai en zwemmen in de zee.

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Mieke

08 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Whakatane

Donderdag 4 februari 2016.
Wij gaan vroeg op want voor Claire haar fysio afspraak gaan wij nog een wandeling maken. Om 8 uur in de auto en 3 kwartier later gaan de wandelschoenen aan. Zo dat is hoog maar dan hebben wij ook een schitterend uitzicht. Gelukkig nog geen zon. White Island zie je prima alleen weinig rook vandaag. Wij dalen af en via een camping naar de beach. Wij vinden een stuk boom vol met schelpen en een beest met tentakels die nog leeft zit met diverse tentakels in schelpen. Blijkt uit Spanje te zijn over gezwommen, heeft Claire vorige week in de krant gelezen. Overal zie je borden langs de kust wat je moet doen bij een Tsunami en hoever de steden hier in de omgeving onder wat komen te staan als het zover is. Als Claire naar de fysio is gaan wij als een tornado door het huis, is Claire al binnen een kwartier terug...de afspraak is pas morgen! Wij krijgen nog een lekker stuk cake met fruit uit eigen tuin en gaan daarna uitbuiken in de tuin. Nog maar een wasje want de zon komt door. Nadat wij de boodschappen voor onze holiday in een holiday hebben gedaan, zwemkleren aan en hup naar de zee. Heerlijk water alleen veel troep op de grond en hele hoge golven. Best moeilijk om op zo'n plank te drijven voor een golf.. Lukt uiteindelijk 1 keer. Wij gaan wat verder omdat het daar wat schoner is. Wij gaan koken vanavond, carpaccio vooraf, pasgettie met spinzie en zalm en een lekker bolletje ijs toe met kerzen en een scheutje stk spul met slagroom. Mmmm. Het is zoveel dat wij de koffie overslaan. Daniel de vriend van Louise valt ook binnen en wij gaan wassen, plassen en naar bed.