Lake Tarawera en de Tarawera Falls - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Peter en Mieke Smeenk - WaarBenJij.nu Lake Tarawera en de Tarawera Falls - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Peter en Mieke Smeenk - WaarBenJij.nu

Lake Tarawera en de Tarawera Falls

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Mieke

02 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Whakatane

Zondag 31 januari 2016.
In onze 23ste of 24ste slaapplek in NZ slaap ik weer heerlijk een eigen kamer en de omgeving is heel stil op de berg. Zo nu kan ik ook eens kijken hoe het huis en de tuin rondom het huis er uit ziet. Wat een ruimte er omheen en Claire haar hobby is ook tuinieren dus alles ziet er schitterend uit. Mooie vlinders en zelfs rupsen die bijna in een cocon gaan of bijna uit de cocon komen. 4 boterhammen, Ross kijkt er van op en dan ook nog alleen met chocopasta en kaas. Hij maakt eieren met ham klaar. Ross prbeert mij nog wat regels van het Cricketspel te leren want de hele dag speelt Pakistan tegen NZ. Maar je kan ook wedstrijden hebben dat 1 wedstrijd een paar dagen duurt.... Na een slow start en lekker alles even bij praten heeft Claire alweer de Nikspik koelbox klaar gemaakt en gaan wij met z'n 5e in Ross zijn scheur auto naar Kawerau. Bij de I site ff melden dat wij erheen gaan en dan de gravelweg op. Rijden op gravel laat dat maar aan Ross over. Wij komen na een tijd uit in de middel of nowhere. Maar wel een groot meer, Lake Tarawera en een camping erbij. Zelf zijn ze hier ook al jaren niet geweest. Voor dat alles is uitgespreid door Claire lig ik al in de Lake. De andere 4 volgen na de picknick. Lekker weer verse salade en broodjes en na het opdrogen gaat Claire met de auto naar de Tarawera Falls en wij lopen met z'n 4e. Een schitterende route langs de rivier die zo nu en dan onder de grond verdwijnt...dat hebben wij nog nooit gezien. Een ondergrondse rivier. Als wij Claire weer zien na 1,5 uur bij de Falls komt het water zo uit de rotsen. Met duizenden liters dondert het naar beneden, dat waren weer veel foto momentjes. Die avond barbeknoeien in de tuin en wij skypen met Astrid, Jelle en Piwi Finn. Was weer een top dag en wat zijn het aardige mensen, heerlijk om hier te zijn. Een goede keuze.

• 06 Maart 2016 - 18:23

Jan Vos:

YES. you are right. What a GREAT and Caring Claire and Ross Balderstone-Hilterman are. When you are back in Holland we will see each other. Arohanui. your cousin jan vos