Cape Foulwind, Seal Colony. - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van Peter en Mieke Smeenk - WaarBenJij.nu Cape Foulwind, Seal Colony. - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van Peter en Mieke Smeenk - WaarBenJij.nu

Cape Foulwind, Seal Colony.

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Mieke

14 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Westport

Zondag dus uitslaap dag, 10-1-2016.
Wij maken de plannen voor de laatste 9 dagen op het Zuider Eiland, die onderduikende walvis zien wij hopelijk wel bij Claire dus Kaikoura doen wij de volgende keer als wij naar Nz gaan! Om half 1 lopen wij bij Cape Foulwind en dat merkt je, met lekkere broodjes van het buurt bakkertje. Weer een mooie plant en Mieke heeft weer haar trio fotoshoot moment... Wat zijn er veel jnge Seals beneden op de rotsen, na weer een mooie wandeling kijken en filmen wij onze ogen uit. De jonkies worden hier in de gaten gehouden, mannetjes een klein blauw zendertje en de meisjes een oranje zendertje. Er zijn totaal 3 van deze colony's aan de Westkust en ieder merkt zijn jonkies met een ander kleur zender. Westport is echt een nieuwe stad op de plattegrond zie je allen maar kaars rechte roads. Na de lamsfilet met honingtijm saus hebben wij nog een Piwi show met Finn, Jelle en As. Voldaan draaien wij de lamp uit