De helidag -2- - Reisverslag uit Kakapotahi, Nieuw Zeeland van Peter en Mieke Smeenk - WaarBenJij.nu De helidag -2- - Reisverslag uit Kakapotahi, Nieuw Zeeland van Peter en Mieke Smeenk - WaarBenJij.nu

De helidag -2-

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Mieke

10 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Kakapotahi

Wij werden dus in een busje nar het grasveld gebracht waar de heli stond. Mieke en ik zitten krap maar met film camera en foto toestel eerste rang. Na een half uurtje...veelste kort, staan wij weer op de grond. Om alles nog even te laten landen nemen wij nog maar een bakkie met wat lekkers. De foto's en filmpjes zijn goed gelukt. Wij rijden naar de parkeerplaats bij de Fox gletsjer, die ik uit de lucht al had gezien en lopen meer dan een kilometer door het gedeelte waar ooit de gletsjer liep. Het laatste deel mag je niet stoppen omdat daar eventueel stenen kunnen vallen. Nu nog foto's van dichtbij de Fox gletsjer. En wij horen een zwaar geluid en zien er net weer een brok afvallen. Boven ons de heli's waar wij net in zaten.
Op de camping nog ff een noodle soepje met een ginger biertje en omdat het nog steeds prima is gaan wij naar Gillespies Gold Dedge. Een oude goudmijn. Als wij na een hobbelweggetje onze wandelschoenen aantrekken worden wij al aangevallen door de sandfly's. Inspuiten en gelijk gaan lopen. Door weer het boes boes zie zie je zo nu en dan de zee. Omdat NZ zo weinig historie heeft vinden ze alles wat maar een beetje oud is heel belangrijk in NZ en zijn er altijd wandelingen naar afgelegen mijnen en dorpjes van vroeger. De Maori's waren hier zo in 1300 en de europeanen pas vanaf ongeveer 1850.
Wij lopen over het strand verder en zien haast niemand, wat een uitgestrektheid weer. Ik tuur al de hele tijd naar de golven opzoek naar mijn vrienden de dolfijnen. En opeens ziet Mieke wat door de verrekijker...een seal. Met zijn koppie zo nu en dan boven water speelt hij alleen in de golven. Als ik probeer om dichterbij te komen voor een foto, duikt hij onder en is weg. Na een tijdje komt hij weer terug naar de rotsen en klimt er op via de rotsen bespied ik hem met de camera. Na 2 keer van de rots af te zijn geworpen door een golf, zwemt hij weg. Later op de camping weer lekker kokkerellen. Wel handig dat 100 graden warme water uit een geyser, hier. Wij hebben pasta over met kaas erover in de magnetron, worstjes, sperciebenen,worteltjes, champignons, paprika, wijntje erbij en eten maar! Later gaan wij bij de receptie de krant en de libelle binnen halen. Er is ijzel in Noord Nederland!
Bij ons begint het te miezeren, goed idee om weer een cabin te nemen. Nog ff de 6 kaarten schrijven. Mijn hoofd ff weer glad schaven onder de shower en dan plat.