De mountain bike tocht in Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Peter en Mieke Smeenk - WaarBenJij.nu De mountain bike tocht in Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Peter en Mieke Smeenk - WaarBenJij.nu

De mountain bike tocht in Wanaka

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Mieke

08 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Maandag 4 januari. Om 7 uur wakker en daarna om half 8 en weer een heel levendig gedroomd. Het was weer koud vannacht vandaar die heldere lucht met zoveel sterren die ik wel ff gezien heb. Achter het huisje in de zon ontbijten en nkg meer mensen zijn aan het afbreken. Strak blauw met zo nu en dan een witte wolk. Maar dat hoort bij NZ, want de Maori's noemde het niet voor niets ook het land van de grote witte wolk. De fietsen staan al kaar en wij zijn er met onze fietskleding aan ook klaar voor. Heerlijk om het meer, omhoog, omlaag en soms smal dan weer een wandelaar, maar een prima tocht zo met dit heerlijke weer. Met in de verte de bergtoppen met sneeuw. Over de brug waar je maar net elkaar kan passeren en niet meer dan 10 man op mogen en weer verder fietsen. Met Mieke gaat het ook goed na zo'n lange tijd dat ze niet gefietst heeft op een mountain bike. Wij lunchen bij een natuurcamping aan de rivier. 4 km voor Lake Haweka gaan wij terug want anders zijn wij nooit op tijd terug. Om 15:20 zijn wij terug na ongeveer 40 km. op de camping gaat Mieke de was regelen en ik ga de auto stofvrij spoelen. Daarna zwemkleren aan en om 17.00 uur liggen wij in Lake Wanaka en zitten op onze stoeltjes bij de Lake. Omdat dit meer niet zo diep is zie je ook meer mensen in het water. Om half 7 naar de buurtsuper en slaan eten in ook maar vast voor morgen, je weet nooit waar wij morgen terecht komen. Om half 8 haalt Mieke de was van de lijn en begin ik met koken. Past, gehakt, wortel, broccolli, paprika, uitje tomaatje en de komkommer is bevroren die hebben wij maar even afgeserveerd, toedeliedokie. ( gisteravond knalde er nog een ginger bier fles in onze koel- vrieser, alles onder het bier dus Mieke moest nog ff poetsen) Een gezellige boel weer in de gezamelijke keuken, iedereen is op zijn manier aan het eten maken. Een plaat pizza, verbrand vlees, gebakken eieren, leuk om dat allemaal te zien als wij daar zitten te eten. Tegen 21:00 uur is het nog licht en lekker. Afwassen en alvast een schifting maken wat waar moet voor morgen als wij via de Haastpas naar Haast gaan. Trust.