Mieke 54 jaar, 31 December 2015 - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Peter en Mieke Smeenk - WaarBenJij.nu Mieke 54 jaar, 31 December 2015 - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Peter en Mieke Smeenk - WaarBenJij.nu

Mieke 54 jaar, 31 December 2015

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Mieke

01 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Om 7 uur ga ik er uit, koude tenen en ik wil nog wat regelen voor Mieke. Ik ga op een draf naar de kroeg van gisteren die is pas om 10 uur open en daar heb ik ook het ontbijtje voor ons geregeld maar hopelijk kan ik voor de deur wel Wifi ontvangen...yes. Ik geef de kids door dat ze Mieke vanaf half 11 kunnen bereiken en ze hebben al wat filmpjes en berichten gestuurd. Boven in de bergen komt de zon er alweer aan. Ik serveer de thee met Mieke haar mobiel bij de jarige job. Slinger aan de veranda en toch nog maar ff de hout kachel aan vanmorgen. De andere campers ontwaken ook en Mieke vindt alle berichtjes en filmpjes helemaal te gek. Mieke wordt door de andere campers ook gefeliciteerd en om 10 uur rijden wij naar het plaatselijk restaurant, cafe annex... Ze doet net de deur open. Wij zitten nog niet of Mieke heeft met de kids contacts. Floor, Nick, Amber, Jelle en As bellen allemaal met Mieke. Joeke kunnen wij niet te pakken krijgen doen wij later in Queenstown zal wel een feestje hebben gehad en dan is 10:30 net ff te vroeg..Ze maakt ondertussen de kadootjes open van de kids en kaarten. Een muziekdoosje, een armband met o.a. haar lievelingsfoto van Finn er op en natuurlijk een mini verjaardagspakketje. Helemaal leuk zo. Om 12 uur rijden wij voldaan weg naar Queenstown. Bij Kingstone gaat de weg 3over 3 behoorliijke dallen en bergen het lijkt the bigget the mountain wel in Disney Park Parijs. Er komen weer heel wat possums voorbij waar warme sokken van gemaakt kunnen worden, volgens onze Belgen van het karretje. Zij hebben de verjaardagslinger meegekregen omdat hij nog jarig is in hun vakantie. Het is inderdaad druk als wij de voorstad van Queenstown in rijden. Eerst maar ff langs de big super. Om 10 voor 2 staan wij bij " Miss Marples" voor de deur. Heel Queenstown is tegen de heuvels opgebouwd, weinig rechte wegen en maar 90.000 inwoners. Ze verhuurt op de 2e verdieping 3 ruime kamers met balkon en woont zelf beneden. Het ziet er allemaal heel netjes uit. De zeer ruime woon-, eetkamer en keuken heeft een hele glazen buiten gevel waar je heel Queenstown met meer onder je ziet liggen en daar achter de grillige bergen, schitterend uitzicht. Ze haalt haar auto uit de garage en wij mogen hem erin zetten als ze hoort dat wij niet meer weggaan met de auto. Trappen op en af en alle spullen staan in onze kamer van 3,5 x 5,5 m. Gezamenlijke douche en toilet maar alles ziet er zeer verzorgt uit. Mieke haalt nog meer felicitaties binnen en daarna gaan wij een half uurtje naar beneden lopen naar het meer. Voor alle soorten van vermaak moet je in Queenstown zijn, bungiedjumpen, alles wat maar spectaculair is kun je hier doen, dus het barst van de jeugd. Hier en daar staan al podia voor vanavond, oud en nieuw. Het water is zeker nog te koud van het giga meer want wel veel mensen op de stranden er omheen maar weinig in het water. Eindelijk krijgt Mieke haar Hoky Poky ijsje, wat volgens Felix uit Christchurch het lekkerste is. Wij slenteren wat rond in de stad en kijken ons ogen uit naar al het volk. Mieke heeft via BookMe een bezoek morgen bij de Ijs Bar geregeld wij gaan er langs maar je hebt er zelfs 3. Bezweet van het warme weer en de berg op weer klimmen zijn wij om half 8 weer terug op onze kamer. Lekker douchen en mijn verslagen bij werken, want mijn mobiel heeft hier geen bereik. Mieke gelukkig wel dus ze krijgt heel veel leuke berichten binnen en wij kunnen Joeke nu wel te pakken krijgen. Toastje kaas met Ginger Bier en dan met de fles champagne en 2 glazen naar beneden om 22:30 uur. Wat een volk zeg overal om ons heen staan 3 rijen dik mensen te wachten op het vuurwerk van 24:00 uur. Wij hebben een 1e rang plek op een steiger met zicht op het meer. Het lijkt wel het vuurwerkfeest van 14 juli op onze vakanties in Frankrijk. En daar gaan de knallen de lucht in, champagne erbij 2016 kan beginnen. Na 7 minuten is de show over, schitterend zo boven het water met al die mensen en die bootjes en de stoomfluit van de grote boot. Als wij om 1 uur terug lopen wil Mieke op mijn rug de berg op. Ze springt achterop en aan de overkant juicht een jong stel ons toe. Ze komen naar ns toe en wij hukken op het nieuwe jaar, waar wij vandaan komen, vraagt hij. Ik heb 3 maanden in Alkmaar gewerkt, zegt hij lachend en met een echt "welterusten" lallen ze verder. Dat was een prima slot van deze dag. Om 2 uur vinden wij het mooi, wassen,plassen en naar bed.

• 03 Januari 2016 - 11:31

Carla Zandvliet:

Hoi Mieke en Peter,
    Dat was een leuke verjaardag/oudjaar. Leuk om te lezen.
    De vorige keer dat ik keek was er een storing dus ik ga nu snel jullie eerdere verslagen lezen.
    Veel plezier op the sunny side of the world.
    Liefs, Carla