2e Kerstdag, familiedag...maar nu ff niet! - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Peter en Mieke Smeenk - WaarBenJij.nu 2e Kerstdag, familiedag...maar nu ff niet! - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Peter en Mieke Smeenk - WaarBenJij.nu

2e Kerstdag, familiedag...maar nu ff niet!

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Mieke

31 December 2015 | Nieuw Zeeland, Invercargill

Mieke is er al heul vroeg uit en zit te turen met de verrekijker over de zee. Zon en een mooi vlak zeetje. Om half 8 wordt ze wild, ze schiet in haar badpak en rent naar de zee, ik heb ze gezien de dolfijnen. Ik zie er ook 2 onderduiken. Maar bij de vloedlijn zijn ze weg en het water is toch wel zo... Koud. Met factoor 50 op ontbijten wij op de veranda. Mieke probeert nog te achterhalen of Kees en Liek wellicht in het huisje naast ons heeft gezeten maar in alle welkomst boekjes staat niets geschreven door Liek en Kees zo 14,15 januari 2014. Picknick spullen mee en gaan. Van het lijstje wat ik gisteren al had gemaakt halen wij niet alles en de Cathedrale Caves waren dicht het water is al te hoog. Maar er blijft nog veel moois te zien. De Mc Lean Falls, eerst door een mooi oerwoud en na een kwartier de watervallen. Dan de oude mijn met oude gereedschappen en het treintje. Omdat ze niet zoveel history hebben zoals wij zijn de Kiwi's hier heel trots op. Alles is keurig aangegeven. Bij Lake Willie krijgen wij een uitleg hoe het bos is ontstaan vanaf meer, moeras, bos. En dan bij het Picknick Point aan 't strand. Hier stroomt de zee een heel stuk naar binnen. Als wij de Chiny Bink neerzetten en de stoeltjes zien wij net een zeehond naar binnen zwemmen. Golfje, windje, zonnetje en weg ben ik grrrr. Bij een schattig museumpje bij Waikaka halen wij nog een kaart voor Anna en Peter. Wij rijden door de mooie groene streek terug en realiseren ons dat wij morgen deze mooie streek weer gaan verlaten...Op naar de Sandflys Mieke is al te pakken genomen. Wasje, theetje, yoghurtje. Ons 2e Kerstdag 3 gangen menu zijn asperges met ham, gemengde groente en roseval aardappeltjes, cordon bleu, gem sla met dressing, dessert Passion fruit en een Long Black met salted Caramel Chocolate. Wijntje erbij het was wee r smullen. Mieke gaat douchen en trekt haar camouflage pak aan vanaf 22 uur staat ze op de wacht. Ze tuurt meer dan een uur in het donker naar de zee en het strand, waar blijven onze onderburen. Ik hou het niet zo lang vol. Maar nadat wij de maan uit de Pacific omhoog hebben zien komen komen de blauwe Pinguïns met veel kabaal thuis. Mieke neemt het geluid op en verrast tijdens onze reis menigeen met dit geluid.

• 31 December 2015 - 13:39

Peter En Anna:

Hi Peter en Mieke,

Het gaat voor de wind (harde wind) zie ik.mooi gebied he , de catlins.
    Wij volgen jullie en zien dat we eigenlijk er weer naar toe moeten.
    Nog een hele goede reis en ben beniieuwd hoe jullie de Doubtfull Sounds ervaren.
    Nog een heel prettig vervolg van deze schitterende reis.
    Prettige jaarwisseling en een hele goede start voor 2016, Maar dat zal wel lukken

Anna en peter

• 31 December 2015 - 23:22

Joke:

Hi Peter en Mieke, een heel mooi nieuwjaar gewenst! En Mieke van harte gefeliciteerd, leuke plek om je verjaardag te vieren ;-) xx