Hagelstenen van 3 cm.zomer in Cristchurch. - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Peter en Mieke Smeenk - WaarBenJij.nu Hagelstenen van 3 cm.zomer in Cristchurch. - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Peter en Mieke Smeenk - WaarBenJij.nu

Hagelstenen van 3 cm.zomer in Cristchurch.

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Mieke

19 December 2015 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Zondagmorgen 13 december, vandaag weer verkasdag dus de spullen worden weer bij elkaaar gezocht in ons super grote appartement. Nick zal het wel zwaar hebben vanmorgen in Haarlem...vooral met de trap aflopen.Het zonnetje schijnt al lekker.ontbijtje op onze kamer.Nog even een foto momentje van dit schitterende gebouw en onze kamer.Zondag ochtend dus wij lopen als echte touristen door de Botanische tuinen. Op de rivier wordt druk gekanood en net als in Venetie gaan hier ook gondels voorbij.Tijdens de koffie met echte NZ pavlova begint t te regenen. tijd om onze auto te pakken en opzoek te gaan naar de Katmandu winkel voor een kooksetje. In een Mall lopen wij te zoeken als boven op het golfplaten dak de hel los breekt.je kan niet meer met elkaar praten en iedereen loopt naar de uitgang om de hagelbui te filmen. De auto's worden wit en de straat ook.Ook voor de Kiwi's is dit niet normaal lezen wij de volgende dag in de krant.Nog ff naar de Mall die gebouwd is van alleen maar gekleurde containers en met een wagen vol geladen tuffen wij naar Akaroa, zo'n 83 km verder. Akaroa is ooit ontstaan door uitbastingen van 3 vulkanen. Lekker kronkelen zo nu en dan langs de afgrond. Nog wel ff wennen zo'n grote bak.Het weer wordt steeds slechter dat wordt geen tentje vannacht, de overgang zou te groot zijn. 10 km voor Akaroa rijden wij de Duvaucelle Beach Holiday camping op. Wij belanden in een luxe cabine met stroom. Douchen, toilet en gezamenlijke keuken ligt tegenover ons. We gaan lekker ff koken en in onze cabin zetten wij ff de verwarming aan, die er na 10 minuten mee stopt....zeker een tijdschakelaar. Na een rondje langs de kust komen wij voldaan terug.Douche dollars kan ik wel wisselen maar de stroom is uitgevallen dus dat wordt hem ff niet.De eigenaar komt langs om te melden dat om 23 uur de stroom er weer opgaat. Met een klamme lap naar bed dan maar en een kaarsje op tafel. Met de spullen van Claire maken wij het bed op en ondanks dat midden in de nacht op eens alle lichten aangingen hebben wij prima geslapen. Maandag 14-12. Strak blauwe lucht...na regen komt...de stoeltjes uit de auto en wij genieten tijdens het ontbijt van alle prachtige bergen om ons heen en de vogels, gisteren zelfs 1 met een kuif gezien. Ff opzoekn in het boekje van Anna en Peter wat we mee hebben. In Akaroa een gezellige zomerse Zandvoort plek...maar dan toch ff anders lopen wij naar de vuurtoren en het monument van de Engelse. Ooit heeft een Franse kapitein deze grond gekocht van de Maori's en toen hij terug kwam met een boot vol mensen om zich hier te vestigen, waren de Engelsen al aan het bouwen. Vandaar veel Engels en Frans hier. Na de sigt seeing stappen wij weer in de auto en gaan de buurt verkennen. Wat een mooie grillige omgeving waar de zee zover het land in komt. Weer kokkerellen op de camping en daarna maken wij weer een mooie wandeling, genieten van de ondergaande zon en de vogels en aparte bloemen. Voor 0,50 N.D. Ff 4 minuten showeren, wijntje erbij en wij besluiten dat wij gewoon nog een nacht blijven, kunnen wij morgen zwemmen met de Hector dolfijnen. Trust.