Zaterdag voorheen Vomar dag maar nu ff niet - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Peter en Mieke Smeenk - WaarBenJij.nu Zaterdag voorheen Vomar dag maar nu ff niet - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Peter en Mieke Smeenk - WaarBenJij.nu

Zaterdag voorheen Vomar dag maar nu ff niet

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Mieke

19 December 2015 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Zaterdag 12 december, ff de wekker om 6 uur want dan vullen we de parkeermeter, 2 ND voor de hele zaterdag. Om 11 uur begint de dag pas, die extra uurtjes hadden wij ff nodig om de 6 uur tijdsverschil te overbruggen. Maar voor de rest was dit prima te doen zo die 12 uur vooruit klokken op Holland.We kunnen vanmiddag om 6 uur gelijk mee eten bij Felix , de half broer van Claire, Melissa en Allegra, dat is leuk. NZ telefoontje gescoord, boodschappen in een van de grote Malls gekocht.Met onze eigenste groen tassen en 24 wc rollen ( die de 1e week gewoon in de auto blijven, alles is hier in NZ prima geregeld,toiletten all over en schoon en water for free) terug in het hotel. Wassie draaien op de kamer, beetje administratie en van Claire horen wij dat zij lekker in de tuin aan het werken is in Wakhane, op het Noorder eiland. We komen in de buitenwijk van Chstchrch bij allemaal brede straten en aparte 2 laagse woningen met veel tuin er omheen. Felix staat al te koken,Allegra, van 4,5 , speelt met de buurt kinderen. We voelen ons gelijk thuis in de aanbouw die Felix voor weinig heeft aangebouwd.De campingspullen die Claire vorige week heeft gebracht laden wij bij ons erin,top geregeld Claire.
Onder het eten delen wij de onze kleine souveniertjes uit.Felix is terecht trots op zijn tuin met 3 kippen en op zijn eigen gemaakte, naar Hollands model, verlengde fiets met houten bak van voren. Artisjok uit eigen tuin,aardappelen in schil,groene stok groente? En een rode saus met aubergine, heerlijk. Vooral de eigen gemaakte cider, waarvan ik de volgende morgen weet dat er ook alcohol in zat ..Een gezellige avond volgt met uitwisseling van elkaars werk en hoe de familie ook alweer in elkaar zit. Melissa komt ook van gescheiden ouders en is het ook zo nu en dan kwijt, hoe het bij Felix in elkaar steekt. We lenen nog het pasje van de Katmandu winkel van Melissa en laten deze bij Claire achter. Om 22 uur tuffen wij weer naar ons hotel, met een wagen vol campingspullen.We ontvangen nog wat pingels uit Haarlem en supporten Nick nog even met zijn challance van Hoek van Holland naar Den Helder..met de auto vind ik het al een eind, laat staan rennend en fietsend over het strand.later horen wij dat het gelukt is binnen 14 uur, knap hoor.

• 19 December 2015 - 08:22

Amber:

Wow pap lekker wakker worden hoor met 3 verslagen.

• 19 December 2015 - 15:47

Astrid:

Vanmmorgen wel een verontrustend belletje ontvangen van de Vomar, 'waar bleef je nou Peet?'