De laatste dagen in Pong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Peter en Mieke Smeenk - WaarBenJij.nu De laatste dagen in Pong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Peter en Mieke Smeenk - WaarBenJij.nu

De laatste dagen in Pong Kong

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Mieke

19 December 2015 | Hong Kong, Hong Kong

Dat schiet niet op, vandaag al een week in NZ en ik ben nog aan t schrijven over Pong Kong. Maar ff snel de high lights van onze laatste 2 dagen in Hong Kong.woensdag 9 december een regen dag,verkeerde dag voor naar de Big Buddha maar ja...In de mist is hij ook mooi. Of had ik dit nu al geschreven....je wordt ouder opa. Ga maar verder met donderdag 10-12. We proberen alle spullen weer in de koffers te krijgen, maar we weten nu dat we allebei 3 kilo zwaarder mogen zijn,proppen! De kamer nog aanhouden tot 5 uur vanmiddag kost bijna 70 Uuro,dat is geen optie. Buiten breekt de zon door,maken we dat ook mee in HK. Wij gaan proberen om met onze Octopus kaarten onze Tempeltocht te maken,kijken of t lukt met 17 H.D. En ook nog zo'n 330 H?D. Zou kicken zijn als we het hiermee zouden redden vandaag. Mooi systeem die Octopus kaart kan je ook in winkels mee betalen en als je hem inlevert krijg je 50 H.D. Terug. Aan het eind van de dag alleen 2 enkeltjes voor Jordan ons metro station voor 15 moeten kopen en nog wat losgeld over,yep.
Koffers beneden en de stad in. Eerst naar Nan Lian Garden, met mooie tempel en een vijver vol met reuze karpers. Toen naar Sik Sik Yuen Wong Tai Sin..dan weet je t wel een hoop volk met wierookstokjes aangestoken die ze tegen hun voorhoofd houden en dan achter elkaar buigen, of ze zitten op hun knieën naar de grote tempel met een blikje met stokjes? Erin wat ze maar steeds heen en weer schudden....heel apart. Tempel 3 t loopt tegen 3 wij zijn verzadigd, naar de metro. In t hotel nog ff thee met wifi, altijd lekker en om half 6 zitten we beneden met de koffers wachtend op de taxi. 10 voor 6....zal ik nog 1x piesen? Zegt Mieke maar daar staat onze taxi al,top geregeld door onze reisleider Freek. We zitten helaas achter elkaar en de koffers zijn beide 24,5 kg, maar dat is geen punt. Bij de passencontrole wordt ik weer weer weggestuurd,dat ene formuliertje dat wij bij binnekomst moesten invullen moet je weer inleveren en ik had dat natuurlijk al in de enveloppe gedaan met alle bonnetjes voor t plakboek, Mieke ligt in een deuk. Beetje vertraging maar dat halen we wel in in die 10 uur en 50 minuten. Om 19.42 komen we weer los van HK bodem kunnen we weer zien op de outside camera. Om 23 uur is het weer dinnertijd volgens Cathay Pacific, om 24 uur gaan de lichten weer langzaam uit en om 3 uur gaan ze weer langzaam aan,breakfast time... De tijd vliegt met Armin tussen de oren. Het NZ formulier invullen, als je maar no invult is het oke, is het toch yes dan kost t je 400. De controle stelde niets voor,een hond die aan mijn kruis ruikt en alle drop die ik nog snel weg stouw had ik gewoon kunnen meenemen, ingepakt..
Zo dat waren 4 dagen HK omgevlogen maar zeker een aanrader als je wat Kerstdrukte wil. Nu voor t eggie 77 dagen New Zealand.